V okviru projekta Erasmus+ sem se konec aprila 2025 udeležila izobraževanja za učitelje z naslovom
Skrivnost finskega izobraževanja: na pojavih temelječe učenje. Predstavili so nam razvoj njihovega
šolstva, ki se je zelo pomaknil v smer povezovanja življenjskih situacij in šolskega okolja.
Razvili so šolski sistem, ki v enem šolskem letu obdela obvezno dva do največ štiri take življenjske
pojave z različnih zornih kotov in ob vsakem od njih vključi učence tako, da lahko sami raziskujejo in
odkrivajo zakonitosti določenega pojava in se tako učijo. Ob koncu projekta učenci delo na različne
načine predstavijo in tako dobijo ocene. Tako delo zavzame do ¼ celotnega pouka.
V njihovi šoli so telefoni popolnoma prepovedani do 12-tega leta, vsak dan pa je obvezen daljši 45
minutni aktivni odmor zunaj šole (tudi če je slabo vreme).

Navedem naj samo še pet glavnih področij iz katerih jemljejo primere za delo na pojavih
1- varnost /varen svet,
2- kultura,
3- znanost in kodiranje,
4- zgodbe (digitalno pripovedovanje zgodb),
5- narava.

Zdenka Candellari

 

 

Orodna vrstica za dostopnost